- Maszkowice
- 33-390 Łącko
Ochotnicza Straż Pożarna w Maszkowicach została założona w 1930 roku.
Jednostka działa poza strukturami Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego (KSRG).
Tabela nr 1. Liczba wyjazdów ratowniczych jednostki OSP Maszkowice w latach 2013-2023.
ROK | OGÓŁEM | POŻARY | MIEJSCOWE ZAGROŻENIA | ALARMY FAŁSZYWE | PRZEKAZANIE NA ZABEZPIECZENIE OPERACYJNE REJONU |
2013 | 3 | 1 | 2 | 0 | 0 |
2014 | 9 | 2 | 6 | 1 | 0 |
2015 | 33 | 20 | 7 | 6 | 0 |
2016 | 28 | 18 | 8 | 2 | 0 |
2017 | 32 | 17 | 14 | 1 | 0 |
2018 | 18 | 11 | 5 | 1 | 0 |
2019 | 29 | 16 | 10 | 3 | 0 |
2020 | 37 | 16 | 19 | 2 | 0 |
2021 | 34 | 21 | 10 | 3 | 0 |
2022 | 48 | 33 | 8 | 7 | 0 |
2023 | 45 | 24 | 19 | 2 |
Większe akcje, w których brali udział członkowie JOT-u OSP Maszkowice w latach 2013-2023:
- 2013:
- 2014:
- 2015:
- 2016:
- 2017:
- 2018:
- 2019:
- 2020:
- 2021:
- 2022:
- 2023:
Samochód pożarniczy
OSP Maszkowice to jednostka kategorii S-1, co oznacza, że w jej podziale bojowym znajduje się jeden samochód pożarniczy. Jest nim Renault Midlum 300.14.
347[K]57 – GBA 2,7/25 Renault Midlum 300.14/Wawrzaszek
Średni samochód ratowniczo-gaśniczy ze zbiornikiem na wodę i autopompą
Samochody pożarnicze będące niegdyś w podziale bojowym jednostki
347[K]57 – GLBAM 1/8/8 Mercedes-Benz 608D/Rosenbauer
Lekki samochód ratowniczo-gaśniczy ze zbiornikiem na wodę, autopompą i motopompą
Dane operacyjne:
- Numer operacyjny: 347[K]57
- Kryptonim radiowy: KF 347-57
- Oznaczenie pożarnicze: GLBAM 1/8/8
Najważniejsze dane techniczne:
- Rok produkcji podwozia: 1981
- Rodzaj paliwa: Diesel
- Pojemność silnika: 3782 cm³
- Maksymalna moc netto silnika: 63 kW (86 KM)
- Rodzaj skrzyni biegów: manualna
- Rodzaj napędu: 4×2
- Liczba miejsc siedzących w pojeździe: 7
- Układ miejsc siedzących w pojeździe: 1+2+4
- Producent zabudowy: Rosenbauer
Główne elementy układu wodnego:
- zbiornik na wodę o pojemności 1000 l,
- dwuzakresowa autopompa o następujących nominalnych wydajnościach wodnych – 750 l/min w trybie niskiego ciśnienia 10 bar i 250 l/min w trybie wysokiego ciśnienia 40 bar,
- linia szybkiego natarcia (wodna).
Sygnalizacja dźwiękowa:
- dwutonowy sygnał pneumatyczny Martin Horn.
Najważniejsze wyposażenie:
- Wyposażenie zamontowane na stałe:
- szperacz pogorzeliskowy,
- zaczep holowniczy paszczowy,
- radiotelefon przewoźny.
- Wyposażenie ratownicze:
Tekst: Łukasz Koszut
Ostatnia aktualizacja: 09.02.2023